www.flickr.com

zondag 6 januari 2013

Ieniemienie naaipotje



Namen trekken en een vervolgens een kadootje verzinnen om de 'gelukkige' mee te verrassen op een low-budget manier.  Klinkt het bekend in de oren?  Welja, met oudjaar was het hier ook van dat.  
Ik wachtte vol spanning af wie de onschuldige hand me zou toebedelen.  Ik had zo mijn voorkeuren; voor sommige mensen weet je het meteen, voor anderen zal je waarschijnlijk nooit het gepaste kado kunnen vinden. 
Ik had geluk, ik kreeg de kans om enkele ontluikende naaikriebels nog wat extra te prikkelen.

Inspiratie voor deze naaikit vond ik bij Frugalicious Me, ik besloot het alleen iets kleurrijker aan te pakken.   Ik gebruikte hier een gerecycleerde weckpot, maar een confituurpotje kan even goed.   Bovenop plaatste ik een speldenkussen, gemaakt van een halve bol piepschuim die ik met stof bekleedde door er een dun laagje servetlijm op te smeren.  Daarna plakte ik het speldenkussen met een hete lijmpistool op het deksel van de pot.


De pot werd gevuld met gekocht én gemaakt naaigerief.  Wat knoopjes en garen, en natuurlijk ook een garenetui dat ik er opgerold in kwijt kon.  Ik maakte deze keer ook een naaldenboekje.  Het kaftje ervan maakte ik uit stevig papier waar ik stof op kleefde, binnenin zit rode vilt.

Bij een mooi kado hoort een mooie verpakking, want die zijn nóg leuker om uit te pakken.  Ik grabbelde wat tussen het oud karton en maakte zelf een doosje op maat waar het naaipotje perfect in paste.   Alles werd goed stevig vastgemaakt met plakband en nadien - u raadt het al - bekleed met stof.  Door een dun laagje servetlijm te gebruiken blijft de stof kleven zonder dat het vlekken maakt op de stof.  Als de stof te nat is, wordt hij ook hard omdat de lijm tegelijk een soort vernis is.  Ik strijk de lijm daarom op het karton goed uit en laat het soms enkele seconden 'drogen' voor ik de stof aanbreng.


En alsof ik nog niet genoeg van die servetlijm gesnoven had, besloot ik ook het zoommaatje onder handen te nemen en maakte het assorti met de rest van het pakketje.  Ik gebruikte het daarna als kaartje om aan het kado te hangen, 't is eens iets anders, nietwaar?

Een mooie strik rond de pot, de doos in en klaar is kees!




Fleur des îles, Petit Pan bij Bambiblauw
Gestreepte stof, Stoffenspektakel
Rode vilt, Veritas
Knopen, lint met stippen, garen en zoommaatje, Veritas
Servetlijm, De Banier
Weckpot, gerecycleerd (ook bij IKEA)
Piepschuim bol, AVEVE

Pin It

12 opmerkingen:

  1. Als je daar niet creatief van wordt, van zo'n tof cadeau - weet ik ook niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw! da's echt wel een geweldig idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amaai, ik zou nogal,uitzinnig van vreugde zijn moesten, dit krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Was, wat een leuk cadeau! Deze ga ik zeker onthouden!

    http://sarahmamzilla.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig resultaat!
    Met zo'n cadeau ga je scoren :-)

    Met creatieve groetjes,
    Het www.veritas.be - team

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij bent echt wel uiterst creatief! Het zoommetertje als labeltje = waw, alleen al het bedenken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh wat leuk! ga ik ook nog eens doen denk ik

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk met dat doosje... ben er helemaal fan van!

    BeantwoordenVerwijderen