www.flickr.com

dinsdag 27 november 2012

Cupcake Kit

Schoonmama, zo wordt ze hier niet genoemd, al vind ik haar best wel een schone vrouw.  Groot, statig en slank en een krak in multitask-huishoud-managment.  Veel van wat ik dus niet ben.
Onlangs ging diezelfde schoonmama naar een workshop 'cupcakes'.  Het zouden de langste 3 uren van haar leven worden.  Al dat geprul was niets voor haar, dat beweerde ze achteraf althans en ik kreeg pardoes één van haar creaties met een dikke laag glazuur in felle kleuren toegestopt.
Nochtans volgde enkele weken later een nieuwe lading gebakjes, en niet veel later moesten we mee uitkijken naar leuke steekvormpjes voor de suikerpasta.
Zucht... vrouwen!


Ik loog niet toen ik zei dat al wat onder de kerstboom zou liggen, Zo Geknipt was.  Maar toegegeven, het is een beetje zoals bij het koken.  Daar durf ik al eens met ingrediënten te sjoemelen en mijn plan te trekken met wat ik nog in de koelkast vind.
Zo ook voor de Cupcake Kit.

Het moest receptje 18 worden, maar ik deed er wat lekkers van 22 bij.   Ik had namelijk geen rits, maar wel een koordje en wat paspel over van dat ene kraampakket.
Cupcakes, zo staat er in knalgele flockfolie te lezen.  En dus werd het een klein tasje gevuld met vormpjes en snijgerief voor suikerpasta.  Het is gevoerd met gelamineerd katoen, zo kan het tegen een stootje én tegen vetplekken.  Je kan het blijkbaar nog wassen en strijken ook!


Er was ook een mandje, geheel volgens de regels van de 'Zo Geknipt'-kunst...  Of misschien toch niet helemaal aangezien ik in een vlaag van onoplettendheid de stofrichting niet respecteerde.
Het eindresultaat van recept 16 werd gevuld met nog meer cupcake-gerief zoals papieren en siliconen vormpjes, rolmarsepein, suikerparels, ...  Het boekje '500 cupcakes' mocht uiteraard niet ontbreken, al was het maar omdat het zo lekker roos was!


Scandinavian Flowers, Timeless Treasures (Vermiljoen)
Paars katoen (Stoffen Pauli)
Flock-folie (Bambiblauw)
Gelamineerd katoen met roze ruitjes (Stoffenspektakel)
gerief voor cupcakes (AVEVE, Hema, Blokker)
Pin It

9 opmerkingen:

  1. Een cadeau vol kleine verrassingen, daar zal je schoonmama die niet zo genoemd wordt, wel blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig cadeau en zo'n mooi stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, een superleuk cadeau! En een mooi stofje, bij mij is het een rokje geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Daar kunt ge toch niet anders dan blij van worden. Supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo'n een cadeau zou toch iedereen willen krijgen?!
    Leuk idee trouwens om de tas te voeren met een gelamineerde stof.

    BeantwoordenVerwijderen