www.flickr.com

dinsdag 30 oktober 2012

Voor Arthur

Ik maakte nog eens een kraamcadeau, voor de verandering... Ik was er al een tijdje mee bezig, maar op m'n laatste dag ziekenverlof (helaas niet laatste dag ziek-zijn), kon ik het pakketje afwerken.  Ik maakte uiteraard enkele klassiekers, maar ik liet me deze keer ook inspireren door één van de nieuwe aanwinsten in mijn boekenkast: Zo Geknipt!   Nog nooit van gehoord, zegt u?  Dan is het nu tijd om u snel naar boekenwinkel of - beurs te reppen en er eentje aan te schaffen.  Want wat een boek!  Het is de perfecte inspiratiebron en handleiding voor allerlei leuke geschenkjes voor feestdagen, babyborrels, verjaardagen, en zo nog veel meer.   Dit jaar maak ik het mezelf gemakkelijk, geen eindeloze speurtochten op Pinterest, maar onder de kerstboom ligt binnenkort simpelweg een resem recepten uit Zo Geknipt.

Genoeg gestoefd.  Tijd voor bewijzen. 
Voor kleine koning Arthur maakte ik: 


1. Een slab (Craft Passion)
2. Een knuffelgiraffe (Craftin' It), die ook rammelt (Zo Geknipt)
3. Een paar babyschoentjes (Lara Lil)
4. Een babyjasje (Zo Geknipt)
5. Een rugzakje (Zo Geknipt)



Gele ruitjes (Stoffen Pauli)
Turquoise katoen (Stoffen Pauli)
Donkergroene fleece/spons (Stoffen Pauli)
Schapenvelletje in katoen (Stoffen Pauli)
Oasis, Yuwa  (Vermiljoen)
Paspeltouw (2mm, Gamma), biais (Veritas)
Gele veters (Veritas)
Knopen wit (Prym), geel (KamSnap)
Satijnen lintjes (Veritas)

Pin It

14 opmerkingen:

  1. amaai zeg, Arthur wordt nogal verwend door jou! heel knap cadeau!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat een cadeau! Heel mooie stof zeg en dat boek hebben we hier uiteraard ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Een cadeau om U tegen te zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een pakket! Ik <3 de stoffenkeuze en kleurencombinatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooi in die stof! heel geslaagd en leuk pakketje...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw! Arthur krijgt een heel pak met prachtige cadeautjes! Mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh super! Gisteren nog stof besteld voor zo'n rugzakje uit de Zo Geknipt! En voor het babyjasje! Een vraagje hoe heb je de letters Arthur op het zakje gezet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik appliceer ze er op met Vliesofix. Hier leg ik uit hoe: http://stikstuk.blogspot.be/2012/05/appliceren-kan-je-leren.html.

      Hier heb ik geen extra vlieseline gebruikt om het steviger te maken, dat doe ik alleen op bv een geribbelde stof om de applicatie mooi plat te krijgen, zoals op het handdoekje).

      Verwijderen
  8. Wauw, prachtig. Wat een mooie stofcombinatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, wat een prachtig cadeau. Mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja, Arthur de geluksvogel! Dat is een ferm knap cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit is het mooiste kraamkado dat ik al heb gezien!

    BeantwoordenVerwijderen