www.flickr.com

zondag 5 februari 2012

De naaikamer van Annelies

...krijgt stilaan vorm!
 

Tot voor kort werd het kamertje nog gebruikt als opvangtehuis voor 2 dakloze vrienden met bouwperikelen.  Maar nu is dat kamertje terug van mij!   Er is nog wat werk aan, vooral opruimwerk.  En ook wat gezellig-makerij.  Maar ik ben toch al behoorlijk tevreden!

Vorig weekend kocht ik de stoffenkast van mijn dromen.  Grasgroen, met glazen deurtjes.  De Billy boekenkast van IKEA, maar dan een limited edition die zelfs niet in de catalogus staat (Ook in kanariegeel verkrijgbaar, maar snel zijn is de boodschap)!   Bloed, zweet en veel gevloek om de kast in elkaar te zetten; het was het allemaal waard.   Nu ik eindelijk een overzicht heb op m'n textielvoorraad, is het duidelijk dat ik dringend moet investeren in hippe, kleurrijke stofjes.  Gedaan met de sobere basics die ik overal meeneem... gewoon omdat ze, misschien, ooit eens -je weet maar nooit- van pas kunnen komen.
De rode ton komt eveneens van bij mijn Zweedse vriend, ik bewaar er die kleine restlapjes in die je maar niet opgevouwen krijgt.

 De overlock kreeg een plaatsje op een oud computertafeltje.  Het stond ondertussen al ruim 2 jaar buiten onder de carport, wachtend om naar het containerpark te verhuizen.  Maar plots zag ik er een nieuwe bestemming in, net op tijd!




Verder recupereerde ik ook een oude HiFi-toren.  De schapjes fleurde ik op met authentiek retro-behangpapier van bij de grootouders.  De kleurrijke klossen overlockgaren wachten er veilig onder een glazen deksel (lekker overzichtelijk) om gebruikt te worden.


Er staan ook nog een ladeblok, een kleiner rood ladekastje en een bureau in de kamer.  Maar die kant van de werkplek moet nog wat onder handen worden genomen, zodat mijn prachtige Pfaff beter tot zijn recht komt!

To be continued... :-)Pin It

11 opmerkingen:

  1. Mooi! En slim idee van die hifi-toren... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk naaikamertje. Super ingericht. Zo'n kast is wel mega praktisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. waar koop jij je klossen overlock-garen ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb al snel geleerd om een grote voorraad in te slaan op het stoffenspektakel! Een enkele keer (uit pure noodzaak) haal ik wat bij Veritas of het Wolwinkeltje (Parijsstraat, Leuven), maar daar hebben ze enkel de basiskleuren...

      Verwijderen
  4. zoveel kleurtjes overlockgaren. Dat is om jaloers op te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vrolijk en fel! Dat kamertje zorgt vast voor inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw jij mag hier ook wel altijd eens een make-over komen doen... :) Echt schitterend... Enne het ventje heeft thuis ook nog zo'n oude stereo-achtige kast staan... misschien kan ik daar ook iets geregeld krijgen, ik vind het echt een superidee!!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw!
    In zo'n mooie naaikamer wil ik ook wel aan het werk vliegen!
    Die kast zal blij zijn met al je nieuwe stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen