www.flickr.com

dinsdag 15 november 2011

Octosoep met balletjes


Zij bedacht 'm, ik ging watertanden, zij deelde vervolgens het recept en de rest van het verhaal kan u ondertussen waarschijnlijk al raden!

Dat hij lekker is kan ik ondertussen alleen maar beamen.  Al is het gevolg daarvan wel dat ik de komende dagen maar weinig anders zal proeven want ongeduld en hete soep vochten een strijd op mijn tong... De laatste won.

Ik zou echter mezelf niet zijn moest ik haar receptje braafjes hebben opgevolgd.  Meneer hier zou het een gevolg van mijn 'short attention span' noemen, ik noem het daarentegen 'creativiteit'.  In dit geval creativiteit met wat er in uw frigo zit!


Het begon met de aankoop van een pompoen.  Het werd een kleintje van 1.130 kg, perfect voor twee personen.  En dus halveerde ik al alle ingrediënten van de Octopoes-lijst.

Omdat de komijn en kurkuma (weeral) uitverkocht waren, namen ook zij deze keer niet deel aan het soepfestijn.  Hun plaats werd wel ingenomen door 4 schriele worteltjes die nog ergens onderin de koelkast rondzwierven.


En dan, last but not least, kippenballetjes!  Verslavend lekker vind ik dat, heerlijk om uit het vuistje te knabbelen.  Als ik ze niet meteen invries, dan zijn ze meestal de dag zelf al opgepeuzeld. 

Mmmm....ballekes!

Maar vooral: mmm... Octosoep, dé pompoenkokosgembersoep van Octopoes!
Pin It

2 opmerkingen:

  1. Oef, ik dacht al, de hoeveelheid gember heeft haar smaakpapillen niet kunnen bekoren, maar je hebt ze dus blijkbaar tijdelijk het proeven ontzegd.
    Ziet er minstens even lekker uit, die met een twist 'Annelies'. En die ballekes natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De gember heb ik er zelf ook maar op't gevoel bij gedaan, eerst een beetje, daarna nog wat bij. Maar aan 10cm ben ik toch niet geraakt, denk ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen