www.flickr.com

zondag 30 oktober 2011

Atchoum, atchoum!


Niezen kan al eens deugd doen, maar snuisteren in Atchoum nog veel meer!

Exact een week geleden ontdekte ik dit winkeltje dat zich verschuilt achter een kleine gevel in de Vossenstraat in Brussel.  Ik beperkte toen m'n bezoek tot de knopen-afdeling, omdat we toch al een ganse voormiddag op schok waren geweest.  Maar vandaag ging ik terug!

Ik besloot deze keer ook de achterste ruimte te verkennen, waar op het eerste zicht voornamelijk trendy spulletjes ten toon werden gespreid.  Ik zag schattige sneeuwbollen, zachte dekentjes en knuffels in Petit Pan-stof en leuke theekopjes.  Totdat mijn oog ook op een rek met stoffen viel, waaronder Petit Pan (15euro/meter).  De collectie is niet heel erg groot, maar toch!   Verder is er ook nog leuke toile cirée (ong 8.5euro/meter).
De goesting om terug te keren zodra een deel van mijn bestaande voorraad stoffen verwerkt is, wordt elke keer groter... 


Een pijl met "Brocanterie -30%" wijst naar een trap die je naar beneden leidt.  Daar vind je een kleine kelder met oude rommel, hier en daar een vintage hebbeding, maar helaas aan veel te dure prijzen.  Eigenlijk liggen er overwegend spullen die je zelfs in je eigen kelder zou kunnen terugvinden: een versleten plastic pop, een stoel, een haardroger...  Na er een paar minuten te hebben rondgeploeterd, wou ik maar één ding: zo snel mogelijk weer naar boven! 

Boven greep ik één van de laatste houten plankjes met papier mee.  Ze zijn bedoeld om je knopen en kralen op te verzamelen; op het papiertje schrijf je dan zelf het aantal en de prijs van wat je op je plankje legt.  Tenslotte telt de man aan de kassa alles zorgvuldig en uit het hoofd uit!  "Merci à vous!" zei hij nog, toen ik met het wit papieren zakje vol knopen opnieuw naar huis vertrok. 

Thuis duiken steeds allerlei wilde ideeën in me op, maar als puntje bij paaltje komt blijk ik nooit de juiste materialen in huis te hebben.   Maar deze keer ben ik voorzien, nu heb ik in elke kleur wel een knoop...of 4, op z'n minst!

Hoog tijd dus om nog eens achter het naaimachine te kruipen!   
Pin It

2 opmerkingen:

  1. waaaaaaaaw dat ziet er heel heel heel leuk uit ... spijtig dat het zo een pest is om naar Brussel te raken *zucht*

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goh, met het openbaar vervoer valt dat al bij al wel goed mee (tenzij je écht van ver moet komen natuurlijk): eerst met de trein naar't Zuid, daar marktje doen en nadien de metro nemen naar Simonis en afstappen aan Louiza. Richting justitiepaleis wandelen, 'marollenlift' naar beneden nemen en dan ben je niet veraf meer, maar kijk je best wel even op een kaartje hoe je juist moet lopen :-)

    BeantwoordenVerwijderen