www.flickr.com

donderdag 26 mei 2011

Gestrikt in Gent

Vorig weekend ging ik naar Gent, oorspronkelijk om wat rond te kuieren op het gratis stadsfestival Les gouts de Gand.   Maar ook, en niet in het minste, om het befaamde stoffenwinkeltje in Ledeberg te ontdekken: "De Strik", ook wel "Au pluba".

De vreemde oude man die al op verschillende blogs opdook, was inderdaad aanwezig.  Maar veel last had ik er niet van want hij was druk aan het telefoneren: "Het is niet dat ik ziek ben, maar ik moet verplicht 1 dag in de week sluiten, begrijpt u.  Ik ben echt niet ziek ofzo, maar ik moet sluiten, ik kan er ook niks aan doen..."  En zo bleef hij maar verder ratelen tegen de persoon aan de andere kant van de lijn die vermoedelijk eventjes belde om te vragen of hij op zondag open was en daar ondertussen heel erg veel spijt van had.
Er vertoefde echter nog een ander raar individu in het winkeltje, een iets jongere man.  Beetje timide, mompelend en een schijnbaar frans accent?  Maar hij hielp me wel zonder veel opmerkingen of vragen verder.

Qua aanbod kon ik het wel vergelijken met Moda Stoffen in Heist-op-den-Berg, vooral wat duffe en eenvoudige dingen.  Maar er waren wel rollen met stoffen voor 1 of 2 euro per meter.   De mooiste stofjes lagen vooraan en waren ook de 'duurdere prijsklasse'.   Ik kocht er toile cirrée aan 4 euro/meter en bloemetjeskatoen aan 7 euro/meter.  Ik verschoot wel hoe gigantisch de rollen toile cirree waren, ik had van elk een metertje maar kwam precies de winkel uit met 2 volledige tafellakens...




Omdat mijn vingers die volgende dag begonnen te kriebelen, maakte ik snel een ritstasje met polsbandje en bijhorende bloemenbroche.

Pin It

2 opmerkingen:

  1. De oude man is de eigenaar en de jongere man is zijn zoon, heb ik mij laten vertellen. Zeer vriendelijke mensen. Ik heb er absoluut geen klagen en ga heel graag winkelen bij hen. Ik vraag mij nu af met de Corona tijden, zouden ze ook terug open zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Omdat ik toevallig in Gent ben en au pluba belde om te checken of ze open zijn, kreeg ik de hele zondag-sluitdag-want-verplicht uitleg telefonisch geserveerd. Prachtig toch. En neen, corona is geen reden om te sluiten 😉

    BeantwoordenVerwijderen